Grundlæggende kan ny markedsføring deles ind i fire katagorier
Grundlæggende kan ny markedsføring deles ind i fire katagorier:
Markedsførig har altid handlet om at først skulle man skabe interesse for senere at kunne makredsføre og til sidst sælge.
Det kan vi bare ikke så nemt gøre med kulørte annoncer længere. Nu skal der andre boller på suppen. Det gør vi ved i stedet at skabe indhold, der fanger interessen og indhold som vores kunder/klienter selv opsøger (og deler)
Vi kan tale herfra og til sommerferien om sociale medier og diskutere deres effekt og hvordan vi udnytter dem bedst uden at nå til en konklussion.
Det vigtige er blot at huske at de sociale medier hedder såadn fordi de er netop det: Sociale
Det er ikke bare tal og stastestik: 25 likes, 95 % bedre end sidst eller 21 nye fans. Det er rigtige mennesker, men rigtige liv, rigtige følelser og rigtige levende (for det meste) kæledyr.
Det er ikke sliskede sælgere og smart formulerede salgsbreve, som vi fylder folks i forvejen overfyldte indbakker med. Vi skal skrive mails, som vores klienter rent faktisk gerne vil have. Vi skal være personlige og vi skal hjælpe.
Vi er dyrlæger og vi er her for vores patienters og deres ejeres skyld. Det skal skinde igennem i de maisl vi sender.
Social selling er et nyt smart navn for noget gammel og kendt: Vi og vores kunder køber primært fra dem, vi godt kan lide. Prøv f.eks. at tænk over hvilken slags NSAIDs du har valgt! Kan du rent faktisk stå inde for at den er mere sikker eller virker bedre end de andre på markedet? Eller har du (hvis nu du skal være helt ærlig) valgt den, fordi du bedst kan lide den salgskonsulent, der kommer hos dig?
Ved at ære sociale og hjælpsomme, øger vi chancen for at folk køber hos os, når deres behov opstår.
Facebook og Google er de klart største når vi snakker annoncer på nettet. De virker selvfølgelig for ellers brugte folk dem jo ikke, men du skal være meget forsigtig med bare at kaste en hel masse penge i nakken på Google og så håbe nu kører det.
Det kræver tid og øvelse og er SÅ nemt at gøre forkert (eller uoptimalt).
Avanceret faglig viden, fakta-ark og inspiration til dyrlæger, der vil udvikle sig uden at det bliver på bekostning af familien og tiden med patienterne i klinikken. Tilmeld dig nyhedsbrevet og få: - Interviews med fag-eksperter - Hurtige fiduser til en mere effektiv hverdag - Inspirerende historier fra andre dyrlæger som os