Dyrlæge i modgang og medgang med Sisse Holm-Thomsen

Dyrlæge i modgang og medgang med Sisse Holm-Thomsen

Dyrlæge Sisse Holm-Thomsen fortæller en fascinerende historie med meget modgang. Hun startede sin praksis i 2010 og har siden bygget den op til en millionforretning til trods for en kræftsygdom, alt for mange dårlige betalere og en revisor, der ikke gjorde sit arbejde godt nok.


Nu får hun hjælp til mange af de opgaver, som hun er udfordret på og det giver hende et stort løft, føler hun. Alt det fortæller Sisse om i podcasten her.

opstart og manager af dyreklinik

Opstart af egen klinik!

Find hjælp og få overblik over i det samlede overblik over opstart af egen dyreklinik her…

Når der ikke tid til at nå det hele

Sisse har haft svært ved at nå alting selv, og især taksering har hun længe været bagud med, fordi hun i stedet for har prioriteret sine kunder. Det er enormt stressende at være bagud og ikke føle, at man får lavet sine ting, siger Sisse.

Hun har nu fået ansat en sygeplejerske, der hjælper 1-2 gange om ugen. Og det har hjulpet helt ekstremt og givet Sisse tid til andre ting.

Vil du vide mere om økonomistyring af en klinisk for den dyrlæge, der hader regnskab, så skal du lytte til den her podcast…

Nyhedsbrev For Dyrlæger

Faglig viden, protokoller, inspiration og fiduser til dyrlæger, der vil udvikle sig fagligt uden at det bliver på bekostning af familien og tiden med patienterne i klinikken.

Klik og vær med…

Nul tolerance for dårlige betalere

Sisse fortæller, at hun har strammet op i forhold til dårlige betalere. De regninger, der ikke er betalt efter 3 måneder, bliver nu sendt videre til en advokat, som rykker klienten en enkelt gang – og så betaler stort set alle sammen. Desuden sorterer hun ud i sine klienter, så dem, der ikke betaler, må finde en anden dyrlæge.

V

De små praksis kan meget, men ikke alt

Sisse siger, at klienterne skal møde hende som en praktiserende læge. Hun kan lave noget, men ikke det hele. Og hvis klienten vil have en dyrlæge, der kan det hele, så skal de til et større hospital. Nogle klienter har man bedre kemi med end andre, og indimellem vil nogle smutte.

Sisse fortæller, at hun har gode samarbejder med de dyrlæger, hun henviser til. Og langt de fleste klienter kommer tilbage og har haft en god oplevelse. Det betyder meget for Sisse.

Relevante links

veterinarian preparing for venflon

Bliv inspireret af karrierehistorierne

Podcasten indeholde mange spændende historier om hvordan man også kan gøre karriere som dyrlæge. Find alle karrierehistorierne her…