Opstart af klinik: Hvordan bliver man selvstændig – Den indre mekanik i at starte egen dyreklinik

Opstart af klinik: Hvordan bliver man selvstændig - Den indre mekanik i at starte egen dyreklinik

Vejen til drømmen om at blive selvstændig kan være udfordrende, og det kan virke overvældende med alt det, man skal huske.

Uanset om du drømmer om at blive selvstændig, eller allerede har taget skridtet, er der utrolig mange ting at holde styr på. Men der er også meget hjælp at hente.

More...

Jeg har samlet alle ressourcer, jeg har om være selvstændig og starte egen klinik, som forhåbentlig kan hjælpe dig på vej eller videre fra, hvor du er nu.

opstart af dyreklinik

Om det praktiske i at starte som selvstændig med Anette Villum

Der er mange ting at holde styr på, når man tager skridtet og springer ud som selvstændig. Her får du en mini-guide om det praktiske i at starte som selvstændig dyrlæge.

Anette Villum Pedersen, forhandlingskonsulent for DDD og DA, fortæller om det praktiske, du skal have styr på, når du starter din egen dyrlægeklinik op. Hun fortæller bl.a. om forsikringer, herunder hvilke der er lovpligtige og hvilke der bare er gode at have, samt hvordan du får styr på regnskaberne, undgår dårlige betalere, markedsfører din virksomhed, vælger selskabsform og får et praksisnummer (som er nødvendigt for at starte op som selvstændig dyrlæge).

interview anette villum pedersen fra dansk dyrlægeforening DDD om at blive selvstændig dyrlæge

personlig historie om opstart

4 råd om at starte for sig selv med dyrlæge Ditte Rasmussen

Går du og drømmer om at blive selvstændig? Så får du her 4 råd, du bør huske på.

Ditte Rasmussen er selvstændig smådyrsdyrlæge og hun giver her 4 gode råd om at starte for sig selv. Hun kommer også omkring fordele ved enmandspraksisser og udfordringer, der kan opstå.

interview med dyrlæge ditte busse rasmussen fra klinikken ditte dyrlæge

sund økonomi

Arbejdsglæde giver bundlinje med Niels Høj Nygaard statsaut. revisor

Det betyder meget, at vi er glade og trives på arbejdspladsen - både for den enkelte medarbejder, men også for virksomheden som helhed. Udover den generelle trivsel på arbejdspladsen, kan arbejdsglæde have stor betydning for virksomhedens bundlinje.

I denne podcast fortæller statsautoriseret revisor Niels Høj om, hvorfor det er vigtigt, at ønskerne til arbejdslivet passer til virkeligheden i virksomheden, hvorfor det er en god ide at lægge et budget (for din egen skyld) og hvilke faktorer, der spiller ind, når man skal vælge virksomhedsform.

niels høj nygaard revisor om arbejdsglæde og bundlinje

sund økonomi

Økonomistyring for dem, der hader regnskab med Rasmus Bendix-Struve

Mange klager over, at de bruger for meget tid på bogføring og administrativt arbejde. Men der findes faktisk mange værktøjer, som kan lette arbejdet. Stort set alle dele af bogholderiet kan automatiseres - det kræver dog lidt investering af din tid at få det gjort, men du sparer både tid og penge på sigt.

Tidligere revisor Rasmus Bendix-Struve giver konkrete tips til, hvordan vi får overblik over regnskabet og hvad vi skal holde særligt øje med i regnskabet. Han fortæller desuden om prissætning og hvordan vi skaber mere værdi for vores kunder.


sund økonomi

Brug mindre tid og energi på dårlige betalere med service med Maximilian Frimmer 

Det er både irriterende og frustrerende, når kunder ikke betaler. Og det kan komme til at koste din klinik mange penge, hvis dårlige betalere ikke bliver fulgt op med det samme.

Maximilian Frimmer giver her tricks til at automatisere hverdagen med nemme flows, der sparer dig tid. Han giver desuden tips til, hvordan du tackler dårlige betalere og undgår ubetalte regninger i fremtiden.


sund økonomi

Om frygten for at tale om pris med Dr Dave Nicol

Som dyrlæger bliver vi trænet i at hjælpe og behandle dyr, men vi har næsten ingen træning i kommunikation og forhandling. Og samtalen om pris er noget, mange af os frygter.

Dr. Dave Nicol fortæller i denne podcast om konkurrence i dyrlægebranchen og dyrlægers frygt for konflikter generelt, herunder frygten for at tale om pris. Han giver desuden tips til, hvordan vi skaber tillid til vores klienter og når ud til dem vha. digitale værktøjer. 

om frygten for tale om pris med dr dave nicol

sundt kundeflow

Bliv synlig i nutidens telefonbog med Rasmus Gi Himmelstrup

Med lokal søgemaskineoptimering (SEO) kan du gøre dig og din virksomhed synlig på Google. Det kræver ganske simple værktøjer at øge chancen for, at din hjemmeside bliver placeret højt i søgemaskinen, når der er efterspørgsel fra potentielle klienter. 

SEO-ekspert Rasmus Gi Himmelstrup forklarer, hvordan søgemaskinerne fungerer, og hvordan din virksomhed bliver synlig i søgemaskinerne uden det helt store markedsføringsbudget.

Dit firma kan blive synlige på google med local search. det fortæller ramus gi himmelstrup om her

sundt kundeflow

Få flere klienter med Maj Wismann

Her får du tips og råd til at sætte gang i og forbedre din online markedsføring, så du får flere klienter.

Skolelærer og sexolog Maj Wismann deler ud af egne erfaringer og fortæller, hvordan du synliggør din virksomhed på internettet og opbygger tillid til dine klienter, og på den måde øger klientstrømmen. Maj kommer bl.a. omkring søgemaskineoptimering (SEO), brevkasser og emailmarkedsføring.

få flere klienter som dyrlæge med online markedsføringsekspert maj wismann

sundt kundeflow

Opbygning af effektive helsepakker med Christian Kolthoff

Det er blevet mere almindeligt, at dyreklinikker laver sundhedspakker, som klienterne betaler et fast månedligt beløb for. Men hvordan sikrer vi bedst dyrene mod sygdom, holder det månedlige beløb nede og giver klienten en følelse af tryghed og af at have sparet penge? 

Dyrlæge og forretningsudvikler Christian Kolthoff tager os gennem en række strategiske overvejelser, vi bør gøre os om helsepakker, herunder hvilke ydelser, pakken bør indeholde, hvilke ydelse, der bør koste ekstra og evt. øvre grænser for antallet af ydelser.

effektive helsepakker med dyrlæge og forretningsudvikler christian kolthoff fra firmat praqtice

kundeservice

Kunden i fokus og kommunikation i øjenhøjde med Tina True

En god receptionist skal kunne møde folk i øjenhøjde, kunne sætte sig andre folks sted og mærke, hvad det enkelte menneske har behov for. Forskellige mennesker har forskellige behov, og for at kunne behandle mennesker ens, skal vi behandle dem forskelligt, siger Tina, der er hovedperson i denne podcast.

Salgssekretær og receptionist Tina True deler her ud af sine egne erfaringer og giver svar på, hvad det kræver at være en god receptionist.


kundeservice

100% kundetilfredshed - en case fra den virkelige verden - sådan har vi gjort med Lene Ruhnau

Ved du, om dine klienter er tilfredse, om de vil anbefale dig og hvorfor? Med ganske simple tiltag i din forretning kan du opnå større kundetilfredshed og skabe bedre resultater.

Klinikchef Lene Ruhnau deler her sin opskrift på 100% kundetilfredshed og giver ideer til, hvad du kan gøre for at forbedre din forretning og levere en god kundeoplevelse.


medarbejdere og teamwork

Dyrlægens guide til effektiv og respektfuld uddelegering af opgaver med Mike Michalowicz

Har du nogensinde ønsket, at dine kollegaer eller ansatte ville tage mere ansvar for de opgaver, de udfører? Ved hjælp af effektiv uddelegering af opgaver, kan du få det til at ske. 

Iværksætter, virksomhedsejer og forfatter Mike Michalowicz giver her en guide til, hvordan du uddelegerer opgaver enkelt og effektivt, og får dine medarbejdere til at tage ansvar, så du får frihed til at gøre, hvad du vil, når du vil.


medarbejdere og teamwork

Bedre teamwork og mindre stress gennem personprofiler med Johanne Østerbye og Tine K. Brogaard

Fungerer dit arbejdsteam og elsker du at gå på arbejder, eller bruger I meget tid på konflikter og er dagen i klinikken præget af stress?

Mennesker er grundlæggende forskellige, og når vi skal arbejde sammen og bruge vores ressourcer optimalt, er det nødvendigt, at vi har en forståelse for disse forskelligheder.

Dyrlæge og iværksætter Johanne Østerbye fortæller sammen med klinikmedejer Tine Brogaard om, hvordan vi skaber balance i teamet og bliver opmærksomme på hinandens styrker og svagheder. De taler bl.a. om Den Jung-baserede Type Analyse (JBTA), som er en personlighedsanalyse, der giver viden og forståelse om dig selv og andre, du arbejder sammen med.


medarbejdere og teamwork

Skab engagement og motivation med LEAN-tavlemøder med Susanne Pejstrup

Tavlemødet er et effektivt værktøj, der skaber overblik, fællesskab og vedvarende udvikling af virksomheden. Tavlemøder efter LEAN-metoden er meget strukturerede, hvilket gør, at man hurtigt kommer igennem dagsordenen. Kun dét, der vedrører alle, tages op, så ingen spilder deres tid. 

Konsulent og agronom Susanne Pejstrup gør os her klogere på, hvad tavlemøder helt basalt er, hvordan de konkret afholdes, og hvordan de kan gøre en forskel for dit team.


praksisoverdragelse

Hvad er op og ned på en praksisoverdragelse? med advokat Mette Neve

Praksisoverdragelse er en omfattende proces og der er mange ting at holde styr på. Der skal indhentes dokumenter, udarbejdes aftaler og kontrakter, vælges selskabsform, fastsættes goodwill, forhandles pris m.m.

Advokat Mette Neve gennemgår i denne podcast selve processen ved en praksisoverdragelse og forklarer om væsentlige detaljer.

Advokat Mette Neve forklarer om detaljerne ved praksisoverdragelse for dyrlæger


Handyguide til de vigtigste endokrine lidelser

Tilmeld og få en opdatering, når guiden er klar.

Guiden indeholder en enkelt sides protokol og flowchart til de vigtigste endokrine lidelser hos hund og kat.

- Cushings, Addison, Hyperthyroidisme og Hypothyroidisme

X