Maj Wissman er oprindeligt uddannet skolelære og senere sexolog. Hun har lært om online markedsføring på den hårde måde ved først at have nogle digitale produkter, der ikke blev solgt. Ved at arbejde hårdt med blandt andet hendes hjemmeside og nyhedsbrev kan hun nu vise nogle meget imponerende tal og samtidig lære fra sig.
Få det komplette overblik over online markedsføring
Denne artikel er blot ét enkelt kapitel en samlet serie om værdiskabende online markedsføring for servicevirksomheder og andre eksperter. Hvis du vil starte fra begyndelsen med det komplette overblik, skal du starte med oversigten i hovedartiklen her…
Du kan også springe direkte til det kapitel, der er relevant for dig.
- Begynderens guide til digital markedsføring med Ib Potter
- Bliv synlig i nutidens telefonbog med Rasmus Gi Himmelstrup
- Kom til tops i Googles søgeresultater med Lars Skjoldby
- Skriv bedre tekster på Facebook med Tanya Dick
- Brug facebookannoncering rigtigt og spar penge med Anders Sevelsted
- Video til nettet på den nemme måde med Thomas Martinsen
- Skab ægte relationer til dine kunder med email-marketing med Christina Klitsgaard
- Tjekliste med 10 punkter til at give din hjemmeside et sundhedseftersyn
- Få synlighed i medierne med historier, der betyder noget med Lotte Hansen
- 50 ideer til din blog, videoer og andet indhold + guide i hvordan du finder dine egne med Søren Drimer Pejstrup
- Fra potentielle kunder til faste klienter med Brandon Breshears
Søgemaskineoptimering (SEO)
Maj forklarer, at der er nogle bestemte søgninger, det er relevant at ligge i top på. Når nogen søger efter for hende relevant emne, ønsker hun at hendes hjemmeside ligger i toppen af søgeresultaterne. Det kan hun blandt andet gøre ved at arbejde med SEO.
Det handler altså om at lave godt indhold der er søgemaskineoptimeret rundt om de ydelser vi sælger.
Maj fortæller at nogle af hendes kursister, som har taget Online Mentor-forløbet nu begynder at få klienter fra hele landet.
Hvis klienterne finder frem til en hjemmeside og ser forfatteren som en ekspert på deres lille område, vil nogle af dem også vælge at køre langt.
Brevkasse og råd på en hjemmeside
Ved at hjælpe folk online og ved at vise sit ansigt for du opbygget en gruppe af følgere, forklarer Maj. Det er en gruppe af potentielle klienter, som kan lide dig og din stil, og som vil være mere loyale end andre klienter.
Samtidig kan du placere dig som eksperten på dit lille område.
Maj anbefaler at komme med gode uddybende svar i en brevkasse – også selvom det korte svar er at tage til dyrlægen med det samme.
Dog vælger Maj nogle gange ikke at tage et bestemt spørgsmål op i en brevkasse. Enten fordi hun ikke har tid til det eller fordi, der allerede er gode svar at finde.
KUNNE DU STARTE DIN EGEN KLINIK?
Udforsk muligheden og drømmen! Få indsigt i den frihed og de udfordringer, der følger med at eje din egen dyreklinik. Opdag, hvordan du kan gøre din drøm til virkelighed.
Sælgende mails
Hvis du sender gode mail ud, der hjælper dine klienter, vil du kunne opbygge en tillid, der gør at klienterne allerede er ”varmet op” når de kommer ind på klinikken.
Du er nødt til at finde den frekvens, der passer dig og dit publikum, anbefaler Maj. Du kan ikke mail ud hver dag for at få flere klienter i forretningen. Du skal kende dit publikum, og kun sende det ud, som læserne vil blive forbundet mere direkte til dig af.
Maj fortæller at hun i starten, når hun skulle sende emails ud, var meget ude af sin komfortzone. Hun følte ikke måske var hun ikke god nok til at komme med de svar, hun gjorde.
Jo mere du er dig selv på din hjemmeside, jo flere kunder vil du få.
Relevante links
- Maj Wismanns hjemmeside OnlineBiz.dk og websexolog.dk
- Majs “Kickstart din klientforretning – Gratis online iværksætter kursus”
- Online Mentor-forløbet med Maj onlinebiz.dk/online-markedsforings-mentor-forlob/
- Podcast: Social Selling: Sælg uden at sælge med Leif Carlsen
- Podcast: 10 skarpe råd til at være mere effektiv på Facebook med Tanya Dick
- Podcast: Spar tid med opslagskalenderen (Facebookstrategi-skabelon)
- Blog: Opstart af klinik: Hvordan bliver man selvstændig – Den indre mekanik i at starte egen dyreklinik
- Podcast: Når dårlige anmeldelser går ud over gode dyrlæger. Sådan svarer du effektivt (og kommer hurtigt videre) med Søren Drimer Pejstrup
Praksisorienterede online kurser for dyrlæger
Målrettede, praksisnære kurser med læringsgaranti – designet til at styrke dine faglige kompetencer og hjælpe dig med at tage din praksis til nye højder.